Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Ο ΓΕΩΡΓΟΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ...

https://www.animatedimages.org/
Αυτή η εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στον γεωργό, το όργωμα και την σπορά.
Είδαμε ένα βιντεάκι που έφτιαξα με εικόνες που βρήκα στο διαδίκτυο, για να μας δώσουν το έναυσμα για την εισαγωγή στη θεματική μας ενότητα με πρωταγωνιστή τον γεωργό.

Για αυτό λοιπόν και εμείς πήραμε τους σπόρους μας και τα μπωλάκια μας τα οποία γεμίσαμε με σπόρους: φασόλια, φακές, ρεβύθια και ρύζι.














 Τα ποτίσαμε και τα βγάλαμε στον ήλιο για να φυτρώσουν.
 

Μάθαμε ότι για να φυτρώσουν οι σπόροι μας χρειάζονται χώμα, νερό, ήλιο, αγάπη και φροντίδα. Έτσι συμφωνήσαμε να τα προσέχουμε (τα μπωλάκια) και να τα φροντίζουμε για να μεγαλώσουν.
  Με τα μικρά μας τα χεράκια φυτέψαμε σπόρους και στην αυλή μας και νιώσαμε για λίγο σαν μικροί γεωργοί. Η χαρά μας ήταν μεγάλη και ο ενθουσιασμός μας ήταν εμφανής όλη την ημέρα, καθώς ο κήπος μας μονοπώλησε το ενδιαφέρον των παιδιών…αλλά και το δικό μας.















Μάθαμε για την εναλλαγή των εποχών μέσα από την ιστορία της μυθολογίας, που αναφέρεται στη θεά Δήμητρα , την κόρη της την Περσεφόνη και την αρπαγή της από το θεό του κάτω κόσμου, τον Πλούτωνα  (Άδη) και ζωγραφίσαμε με το δικό μας τρόπο την ιστορία αυτή. 








Μιλήσαμε και για τα δημητριακά (σιτάρι, κριθάρι, καλαμπόκι….)
Κάναμε διάκριση σπόρων, μιλήσαμε για τους σπόρους των φρούτων, των λαχανικών, των λουλουδιών και των δημητριακών.


 

Γνωρίσαμε το επάγγελμα του γεωργού, μάθαμε για
 την καθημερινότητά του: το πρωϊνό του ξύπνημα, το όργωμα της γης (που παλιότερα γινόταν με τη βοήθεια των αλόγων και των βοδιών, που έσερναν το άροτρο που είχε το υνί και τον σύγχρονο τρόπο με τη βοήθεια των τρακτέρ), το πότισμα των χωραφιών του, τα εργαλεία του ( τσουγκράνα, φτυάρι, σκαλιστήρι, λάστιχο ποτίσματος…) και την συγκομιδή των καρπών από το χωράφι του.

Φτιάξαμε τρακτέρ για να τον βοηθήσουμε να οργώσει πιο γρήγορα το χωράφι του.




Γνωρίσαμε το βοηθό του γεωργού, το σκιάχτρο και φτιάξαμε τα δικά μας σκιάχτρα.




Είδαμε και επεξεργαστήκαμε  σχετικές εικόνες  και συζητήσαμε για αυτές, λέγοντας τις σκέψεις μας και διατυπώντας τις απορίες μας. Κάποιες εικόνες μας άρεσαν και θελήσαμε να ζωγραφίσουμε και εμείς παρόμοιες…αλλά πάντα με το δικό μας ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο.








Διαβάσαμε, παίξαμε και ζωγραφίσαμε το αστείο παραμύθι: το μεγάλο καρότο, που μας έμαθε τη δύναμη και την αξία της συνεργασίας.


Το παραμύθι: η κόκκινη κοτούλα  εστιάζει στον κύκλο του ψωμιού και μας συμβουλεύει πως πρέπει να βοηθάμε τους φίλους μας, αν τους αγαπάμε πραγματικά.
Επίσης στο παραμύθι η καφέ αρκουδίτσα , βλέπουμε την αρκουδίτσα να ζητά τη βοήθεια των φίλων της για να σπείρει το χωράφι της, αλλά εκείνοι δεν την βοηθάνε...






Τα παιδιά, μόλις άκουσαν το παραμύθι άρχισαν να φωνάζουν ότι δεν είναι σωστή η συμπεριφορά των φίλων της και ότι  οι φίλοι βοηθιούνται μεταξύ τους, μοιράζονται και συνεργάζονται!!!

Η κυρά-σουσουράδα ( που η γιαγιά της πήρε την ουρά της ) μας βοηθάει να μάθουμε τον κύκλο του ψωμιού: σιτάρι-γεωργός, αλεύρι-μυλωνάς, ψωμί-φούρναρης.
Ζωγραφίσαμε τους δικούς μας γεωργούς.




Γράψαμε λέξεις σχετικές με την σπορά και το όργωμα



Μετά από μερικές μέρες οι σπόροι μας φύτρωσαν!!!




Τέλος, με αφορμή το μάθημα αυτής της εβδομάδας εμπνευστήκαμε και υλοποιήσαμε το πρώτο μας παιχνίδι- συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα του e-twinning που συμμετέχουμε με τίτλο:  games without boundaries (παιχνίδια χωρίς σύνορα).
Περισσότερες  και αναλυτικότερες πληροφορίες σε επόμενη ανάρτηση μας.






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΘΕΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ

http://clipart-library.com/clipart/dT48yqyTe.htm